Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van Milorra 

Artikel 3 - Toepasselijkheid  

Artikel 4 - Het aanbod  

Artikel 5 - De overeenkomst  

Artikel 6 - Herroepingsrecht  

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd  

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en de kosten daarvan  

Artikel 9 - Verplichtingen van Milorra bij herroeping  

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht  

Artikel 11 - De prijs  

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie  

Artikel 13 - Levering en uitvoering  

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging  

Artikel 15 - Betaling  

Artikel 16 - Klachtenregeling  

Artikel 17 - Geschillen  

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen  

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:  

Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consumentenproducten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door Milorra worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en Milorra;  

Bedenktijd: de termijn waarbinnen het consumentengebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;  

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houdt met zijn handels-, bedrijfs-, specifieke- of beroepsactiviteit;  

Dag: kalenderdag;  

Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;  

Duurovereenkomst: een overeenkomst die tot de effectieve levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;  

Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – inclusief ook begrepen e-mail – dat de consument van ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging van gebruik gedurende een periode die geschikt is op het doel waarvoor de informatie is bedoeld, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;  

Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;  

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Milorra en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik wordt gemaakt van één van meer technieken voor communicatie op afstand;  

Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europees modelformulier voor herroeping;  

1. Milorra: de rechtspersoon zoals verder bedoeld in artikel 2, die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten definitief opgelost onder deze algemene voorwaarden;   

2. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;   

 

Artikel 2 – Identiteit van Milorra 

Naam ondernemer: Milorra  

Vestigingsadres: Voorste kamp 9, 3751 JT, Bunschoten-Spakenburg 

Emailadres: info@milorra.nl  

WhatsApp: +31 33 234 0221

KvK-nummer: 98396226

BTW-identificatienummer: NL005327500B61


Artikel 3 – Toepasselijkheid  

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Milorra en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen ondernemer en consument.   

Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Milorra voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Milorra zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo mogelijk snel kosteloos worden toegezonden.  

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in wijziging van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zo wijze dat deze deur de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Als dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden genomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.    

Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in het geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de relevante besluiten die voor hem het meest vruchtbare zijn.  

 

Artikel 4 – Het aanbod 

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit chemisch in het aanbod vermeld. 

Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende groot om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Milorra gebruik maakt van afbeeldingen, is deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het vastgelegde aanbod Milorra niet. 

Elk aanbod bevat bepaalde informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de geregistreerdheid van het aanbod zijn verbonden. 

 

Artikel 5 – De overeenkomst  

De overeenkomst komt tot stand zodra de consument het aanbod van Milorra voldoet en voldoet aan de gestelde voorwaarden.  

Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, is Milorra onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding. Zolang deze bevestiging niet wordt verzonden, kan de consument de overeenkomst kosteloos ontbinden. Na bevestiging kan de consumentenovereenkomst alleen eindigen door gebruik te maken van zijn wettelijke rechten (waaronder het herroepingsrecht of ontbinding bij te late levering/gebrek). 

Als de elektronische overdracht tot stand komt, treft dit Milorra passende technische en belangrijke maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van gegevens en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Milorra acht voldoende passende veiligheidsmaatregelen nemen.  

Milorra kan zich binnen wettelijke kaders bevinden – op de hoogte van de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, en ook van al die feiten en factoren die van belang zijn voor het verantwoordelijk zijn voor de overeenkomst op afstand. Als Milorra op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij oorspronkelijk gemotiveerd een beslissing van aanvraag te beslissen of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.    

Milorra zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst van digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schrijven of op wijze wijze dat deze deur de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:   

1. Het bezoekadres van de vestiging van Milorra een waar de consument met klachten terecht kan;    

2. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een opmerkelijke melding inzake het grondgebied zijn van het herroepingsrecht;  

3. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;  

4. De prijs het duur van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering van uitvoering van de overeenkomst op afstand;  

5. De vereisten voor het adviseren van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is; 

6. Indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. 

In het geval van een duurtransactie is deze afwijkend in de vorige, maar slechts van toepassing op de eerste levering. 

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht  

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product omvatten een bedenktijd van minimaal 14 (veertien) dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Milorra mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplicht. 

De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een conventionele door de consument gekozen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, van:  

1. Als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Milorra mag, als zij de consument hier eerder aan het bestelproces op eenvoudige wijze over heeft afgerond, een bestelling van meerdere producten met een verschillende oplossing opgelost.  

2. Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen van onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem gekozen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;  

3. Bij overeenkomsten voor een succesvolle levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.  

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd:  

De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd, gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Milorra mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplicht.  

De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.  

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager wordt geleverd bij niet theoretisch over herroepingsrecht: 

Als Milorra de consument de verplichte verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af van twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, bepaalde de vorige leden van dit artikel bepaalde bedenktijd.  

Indien Milorra de in het collectieve lid informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.  

Retouradres:
Liu Changxing, No.2 freight elevator, westzijde 3e verdieping, Yuantong Express, No. 409,
Suxi, Yiwu Town, Zhejiang, China, 310000.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd  

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product enorm te stellen. Het uitgangspunt is dat de consument het product slechts mag behandelen en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.  

De consument is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van het product, het gevolg is van een manier van omgaan met het product dat verder gaat dan is toegestaan in lid 1. 

De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als Milorra hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle verplichte verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.  

 

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan 

Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere dubbelzinnige wijze aan Milorra. 

Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in deksel 1 waardevolle melding, stuurt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een geselecteerde van) Milorra. Dit hoeft niet als Milorra het product zelf heeft aangeboden om te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken. 

De consument stuurt het product terug met alle geleverde toebehoren, redelijk mogelijk in de originele staat en verpakking, en conform de deur Milorra voorzien van onvoldoende en ingewikkelde instructies.  

Het risico en het bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.  

De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van het product. Als Milorra niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als Milorra de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.  

De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:  

Hij ging er vooraf van uit dat niet expliciet is opgenomen met het begin van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;  

Hij heeft niet erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het ingewikkelde van zijn toestemming; busje  

Milorra heeft deze verklaring van de consument nagelaten om te bevestigen.  

Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.  

 

Artikel 9 – Verplichtingen van Milorra bij herroeping  

Als Milorra de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.  

Milorra vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Milorra in rekening gebracht voor het gekozen product, onverwijld maar binnen 14 (veertien) dagen volgende op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Milorra het product zelf af te halen aanbiedingen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen van de consument aantoont dat hij het product teruggezonden heeft, naar welke dan ook valt.  

Milorra gebruikt voor een hetzelfde terugbetalingsmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is gratis voor de consument.  

Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de gebruikelijke standaardlevering, hoeft Milorra de aanvullende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.  

 

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht  

Milorra kan de volgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht waar is toegestaan, maar alleen als Milorra dit duidelijk bij het aanbod, tijdelijk voor het sluiten van de overeenkomst, heeft verklaard:  

Producten van diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waardoor Milorra geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kan voordoen;  

Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door Milorra worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen is; 

Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:  

De uitvoering is begonnen met expliciete instemming van de consument; en de consument heeft verklaard dat zijn herroepingsrecht heeft zodra Milorra de overeenkomst volledig is uitgevoerd 

Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst is een bepaalde datum van uitvoering voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;  

Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan wordt voorzien;  

Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze van beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon aangewezen zijn;  

Producten die snel bederven of een beperkt onbeperkt hebben 

Voor mode geldt in principe altijd het herroepingsrecht, namelijk bij hygiëneproducten zoals ondergoed en oorbellen waarvan de verzegeling verbroken is. 

Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;  

Alcoholische dranken waarvan de prijs is samengesteld bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts 30 dagen kan voorkomen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop Milorra geen invloed heeft; 

Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering verbroken is;  

Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hiërarchisch;  

De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:  

1. De uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke instemming van de consument; nl  

2. De consument heeft verklaard dat hij vergelijkbaar zijn herroepingsrecht heeft verdiend.  

 

Artikel 11 – De prijs  

Gedurende de in het aanbod variabele geldigheidsduur worden de prijzen van de producten aangeboden en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.  

Bij het opgeven van de vorige deksel kan Milorra producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Milorra geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat componentenprijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 

Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen indien toegestaan zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.  

Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst alleen indien toegestaan Milorra dit bedongen heeft en:  

Deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen van bepalingen; busje  

De consument heeft de bevoegdheid de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat. 

Het in het aanbod van producten of diensten dure prijzen zijn inclusief btw. 


Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie  

Milorra staat er voor dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod specificaties, aan de passende eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst inbegrepende wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien verbeterd staat Milorra er tevens voor dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.  

Een door Milorra, diens toeleverancier, fabrikant van importeur verzekerde extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vecht die de consument op de grond van het conflict tegenover Milorra kan doen gelden als Milorra tekortgeschoten is in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst. 

Onder extra garantie wordt elke verbintenis van Milorra, diens toeleverancier, importeur of producent begrepen, waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze verplicht is in het geval dat hij tekort schiet in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.  


Artikel 13 – Levering en uitvoering 

Milorra zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.  

Als de plaats van levering het adres oplevert dat de consument aan Milorra heeft gemaakt. 

Met schijnbaar van schijn blijkt in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal Milorra geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangen de consument uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op mogelijke compensatie.  

Na ontbinding conform het vorige lid zal het bedrag dat de consument heeft betaald, onverwijld terugbetalen.  

Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten gebaseerd bij Milorra tot het moment van bezorging aan de consument van een vooraf aanbevolen en aan Milorra bekende collectieve vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is opgelost.  


Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging  

Opzegging :  

De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die verminderd tot het geregelde afleveren van producten van diensten, te allen tijde opzeggen met voldoende van voldoende besloten opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand.  

1. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die reikt tot het geregelde afleveren van producten van diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met geldigheid van voldoende besloten opzeggenregels en een opzegtermijn van tien hoogste één maand.  

2. De consument kan de vorige leden tegenstrijdige overeenkomsten hebben: Ten allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald 1 of in een bepaalde periode;  

Tenminste opzeggen op dezelfde wijze als deze overeenkomsten door hem zijn aangegaan;  

Altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als Milorra voor zichzelf bedongen. 

Verlenging: 

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die tot het geregelde afleveren van producten van diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur. 

In het geval van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van hoogste één maand. 

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die enorme tot het geregelde afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van tien hoogste één maand.  

Duur: 

Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van tien hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzeggen vóór het einde van de gecombineerde duur verzetten.  

 

Artikel 15 – Betaling 

Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst van aanvullende voorwaarden, dient de door de consument verschuldigde hoeveelheden te worden vervuld binnen 14 (veertien) dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 (veertien) dagen na het sluiten van de overeenkomst. In het geval van een overeenkomst tot het voltooide van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.  

Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling wordt gedaan, kan de consument geen enkel recht doen aan de uitvoering van de potentiële bestelling van dienst(en), wanneer de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. 

De consument heeft de plicht om onjuistheden in verzekerde van elektronische betaalgegevens onverwijld aan Milorra te melden. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is dit, nadat hij door Milorra is aangegeven op de te late betaling en Milorra de consument een termijn van 14 (veertien) dagen heeft voldaan om aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnentermijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd heeft en Milorra de door hem buitengerechtelijke incassokosten in rekening gebracht. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande hoeveelheden tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. Milorra kan ten opzichte van de consument afwijkende significante en percentages hebben.   


Artikel 16 – Klachtenregeling 

Milorra beschikt over een voldoende bekende klachtenprocedure en heeft de klacht opgelost deze klachtenprocedure. 

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moet binnen komen tijd nadat de consument de tekortkomingen ingewikkeld heeft, volledig en duidelijk beschreven worden ingediend via klantenservice@milorra.nl of schriftelijk op het vestigingsadres.  

Bij Milorra ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 (veertien) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst . Als een klacht een voorzienbare verwerkingstijd vraagt, wordt door Milora binnen de termijn van 14 (veertien) dagen antwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitgebreid antwoord kan verwachten. 


Artikel 17 – Geschillen 

Op overeenkomsten tussen Milorra en de consument waarbij deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die voortkomen uit de overeenkomst en/of deze algemene voorwaarden zullen worden voorgelegd aan de gezaghebbende rechter in Nederland, tenzij de consument het recht zich geeft tot de rechter van eigen woonplaats te wenden. 

 

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen 

Aanvullende dan wel van deze algemene afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op wijze wijze dat deze deur de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.